Traductor

Navega

La Publicitat (I)

Tinc que fer un treball de publicitat i per això parlaré en el blog una mica de què és la publicitat, les noves eines publicitaries i els inicis, però fent cinc centims de cada coseta, no faré pas un resum històric de tot jajaja.





La publicitat té com a finalitat la de vendre la necessitat de compra d'un producte a través dels mitjans de comunicació com són la televisió, radio, premsa, cartells,...i el més nou de tots (del segle XXI), per INTERNET.

Els publicistes per ficar els seus anuncis en un mitjà ho fan per mitjà d'un contracte on s'estipula doncs en quina franja horaria (televisió) ho emeten, quant de temps el volen tenir (serveix per a qualsevol dels casos),...

A mi personalment m'agrada molt la publicitat perquè exploren tot des de la psicologia humana, la sociologia, art, ... vaig llegir en una web que tractava d'això; que ara al segle XXI no es planteja el lema de: qui més anuncia més triomfa al mercat, sinó que triofa la publicitat què és més diferent que la resta. Cada cop els anuncis volen arribar a l'espectador gracies a la ironia, el sarcasme,... i amb molta creativitat (aquests són realment els que arriben a la gent, i no pas els típics de la dona que compra un detergent nou). Veure el cas dels anuncis de Mixta, Coca-Cola,Heineken (boníssim el de l'armari)...

Els inicis de la publicitat era per mitjà de cartells, com els famosos cartells de Coca Cola a finals del segle XIX o les ilustracions de Toulousse Lautrec (1900) entre d'altres.

Després va arribar la revolució per mitjà de la radio i la televisió (sobretot aquesta última que s'ha mantingut fins als nostres dies com un dels motors publcitaris més importants), però amb l'arribada d'internet tot s'ha trastocat perquè ara trobem: spam, anuncis de les web, anuncis interactius,... i un món completament diferent.

Si voleu veure anuncis interessants mireu en el youtube: anuncios curiosos, ganadores del año,... (una finestra tambñe amb moltes oportunitats).

Però no hem de deixar de banda les campanyes publicitaries, els relacions publiques,.. què és una publi més directa però amb les mateixes intencions.

Fins i tot la publi ha generat un tipus de vida o estil de vida, com ara per mitjà de la MTV que mostra un producte concret i planteja ho que deia un nou estil: més fashion,...

No us deixeu enganyar, la publicitat esta bé quan és divertida, però mai feu cas de lo que diu!


Com sempre: Bon Nadal i feliç Any nou 2010

No hay comentarios:

Publicar un comentario